10 Sposobów na szczupłą sylwetkę dla zabieganych / 10 Способів на струнку фігуру для зайнятих

 

Bieganie, ćwiczenie na siłowni, fitness, pływanie, jazda rowerem, granie w siatkę, piłka nożna. W świecie sportu jest ogromny wybór dyscyplin i każdy może coś odpowiedniego dla siebie znaleźć. Brak czasu, a może brak chęci często staje na przeszkodzie w drodze do zachowania pięknej sylwetki i młodego wyglądu. Sama nie raz przyłapałam się na tym, że użalałam się nad sobą z powodu dużej liczby obowiązków i w nagrodę odpuszczałam sobie dawkę sportu.

1. Znaleźć czas

Pracujesz od 9 do 17, gdy wchodzisz do domu zaczyna Cię boleć głowa od natłoku domowych obowiązków,  wydaje Ci się, że jest 21 a na zegarku wybija północ. I tak z dnia na dzień. I gdzie tu znaleźć czas na ćwiczenia?

Jakiś czas temu odkryłam bolesną prawdę , że każdy tak ma – po prostu tak wygląda dorosłe życie.

Możesz oczywiście się użalać nad sobą i mówić, że na pewno masz ciężej, tylko to Ci nie pomoże. Ja znalazłam rozwiązania dla siebie i dziś chcę Cię zainspirować i powiedzieć, że się da!

2. Zdrowe nawyki

Zapomnij o mlecznej czekoladzie, batonach, ciastkach, cukierkach . Zrób sobie wyzwanie pod tytułem – nie jem niezdrowych słodyczy. Zamień czekoladę mleczną na gorzką – zawierającą co najmniej 70 % kakao. KitKat zamień na batoniki z płatków owsianych lub daktyli. Możesz batoniki zrobić w domu, ale również polecam spróbować batoniki Dobra Kaloria, Baton Warszawski i Lewy Sierpowy. Gdy masz ochotę sięgnąć po ciastko sięgnij po owoc. Latem mamy tyle owoców, więc na pewno łatwo znajdziesz sobie zamienniki.

3. Regularność kluczem do sukcesu

Grunt to zacząć i być regularnym. Zobaczysz, po jakimś czasie przestaniesz zastanawiać się czy zrobić trening czy jednak pooglądać serial. Gdy wejdzie Ci w krew uprawianie sportu, odpuszczanie treningu będzie dla Ciebie dziwne i nieprzyjemne.

4.Przesiądź się na rower

Zamiast jechać do pracy zatłoczoną komunikacją wybierz rower. Rower to wspaniały sposób na obudzenie się i zdobycie cennych endorfin-ów przed długim dniem w pracy. Dodatkowo, wspomnę o tym, chociaż na pewno o tym pamiętasz – jeżdżąc rowerem również spalasz kalorię.

5. Notuj swoje postępy

Możesz zapisywać w kalendarzu dni aktywności fizycznej, swoje posiłki wciągu dnia, wagę i pozytywne myśli. Takie notatki pomogą kontrolować  postępy i zachować regularność.

6. Zrób poranną gimnastykę

Ja zaczęłam rano robić 20 minutowe treningi od razu po przebudzeniu się. Jestem śpiochem, więc moje poranki są ciężkie – trening pomaga mi obudzić się szybciej i tryskać energią przez cały dzień. Moje treningi znajdziesz tutaj.

7. Spróbuj nową aktywność

Biegasz ? -świetnie! Jeździsz na rowerze ? – Super! A co, gdyby  by tak spróbować pole dance albo jumping frog, a może aquacycling? Nie zamykaj się na nowości – wspaniale jest odkrywać nowe sporty i rozwijać swoje umiejętności.

8. Spacer

Spacer jest cudownym sposobem na relaks i na dodatkowy ruch. Chociaż sama często się stronię od spacerów bez wyznaczonego celu, ale zawsze wracam z nich zadowolona i głodna. Nie da się zapomnieć, że świeże powietrze i spacerowanie podkręca metabolizm, ale i też sprzyja lepszemu zasypianiu.

9. Szukaj inspiracji

W Internecie, w gazecie, w książce czy w telewizji – wszędzie aż się roi od propagowania zdrowego trybu życia. Niech  ktoś Cię zainspiruje swoją piękną sylwetką,  osiągnięciami sportowymi, nową dyscypliną, pysznie wyglądającymi zdrowymi przekąskami, to wszystko wyjdzie Ci na zdrowie!

10. Bądź wzorcem dla bliskich 

Zabierz ulubioną koleżankę na rower, bądź podziel się wrażeniami po ostatnim treningu. Mów o swoich postępach i zachęcaj do aktywności bliskich. Motywując innych nie będziesz miała pokusy, żeby zrezygnować. Razem zawsze trochę raźniej!

A jakie są Twoje metody na utrzymanie linii?

 

Можна бігати, їздити на велосипеді, грати в футбол чи теніс, ходити в спортзал, займатись фітнесом, танцювати зумбу – видів спорту є дійсно дуже багато і кожен знайде, щось для себе.

Можна теж сидіти і нарікати, що не має часу, не має сили, але від цього фігура не буде стрункішою. Я й сама зауважила, що коли жаліюсь,  частенько вирішую все – таки відпочити навіть від спорту.

1. Знайди час

Доросле життя таке вже є, що всі ми заняті. Можеш сперечатись, що в Тебе обов’язків найбільше за всіх, але ця дорога ніде Тебе не приведе. Не важливо скільки в кого занять, правда одна – якщо дійсно хочеш, то й час знайдеш. Сьогодні я хочу з Тобою поділитись моїми способами на те, як залишатись стрункою.

2. Корисні привички

Забудь про молочний шоколад, тістечка, батончики, цукерки. Зроби собі місяць без солодощів. Молочний шоколад заміни на гіркий ( в складі мінімально 70% какао ), тістечка і батончики поміняй на саморобні тістечка з вівсяних пластівців без додатку цукру, в Польщі я люблю батончики без цукру з горіхів, ізюму чи вівсяних пластівців :Dobra Kaloria, Baton Warszawski i Lewy Sierpowy. В літній період особливо легко відмовити собі в солодощах – замість солодощів з’їж фрукт.

3. Регулярність

Найважливіше, замість перекладати спорт з дня на день, почати просто зараз. Спочатку прийдеться трошки примусити себе, але за те потім спорт увійде в привичку і без нього Тобі просто буде ніяково.

4.Сідай на велосипед

В весняний, літній період поміняй проїзд громадським транспортом на велосипед. Сидіти в душному автобусі, коли на вулиці так гарно – це просто гріх. А так проїдешся велосипедом з вітерком, позаймаєшся спортом, ще й заощадиш трохи грошей.

5. Записуй свої успіхи

Почни записувати дні в яких Ти займаєшся спортом, те, що Ти їж протягом дня, свою вагу і добрі думки. Ці записи допоможуть Тобі контролювати успіхи і не піддаватись.

6. Ранкова зарядка

Я люблю довго поспати, тому мені тяжко ранком зібратись. Відколи я почала робити 20 хвилин зарядки кожного дня, мені простіше встається і потім в мене багато енергії і гарний настрій протягом цілого дня. Моя зарядка кожного дня різна, ту яку я роблю найчастіше знайдеш ось тут.

7. Спробуй новий спорт

Любиш бігати – я також! Їздиш на велосипеді – дуже добре! Я думаю, тобі варто попробувати, якийсь новий вид спорту. Може  pole dance, jumping frog,  aquacycling ? По перше – це класна пригода, по друге, може Тобі це сподобається, а по третє – це гарна можливість навчитись чогось зовсім нового.

8. Гуляй на свіжому повітрі

Це гарний відпочинок, по прогулянці краще спиться, а до того ще й можна позбутись зайвих калорій. Приємно і дуже корисно!

9. Шукай натхнення

В наш час дуже багато інформації про здоровий спосіб життя – почитай, подивись, поцікався цією темою, я впевнена Ти знайдеш багато цікавого і це допоможе Тобі залишатись в лінії і змінити свій спосіб життя на краще.

10. Приєднай рідних

Не соромся розказувати про те, як Ти турбуєшся про Своє здоров я. Запроси близьких з собою на прогулянку, або позаймайся з ними спортом – разом завжди веселіше!

А які Твої способи на струнку фіругу?

 

 

 

 

 

You may also like

2 komentarze

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *